اینفوگرافیک چیست؟
نمونه ها ، قالب ها و نکات طراحی
از آنجا که حدود ده سال پیش اینفوگرافیک ها روی صحنه طراحی گرافیک منفجر شدند ، آنها به عنوان اصلی برای ارتباطات در کلاس های درس ، محل کار و در سراسر وب تبدیل شده اند.اما اگر تازه وارد دنیای طراحی هستید ، اصطلاح اینفوگرافیک ممکن است برای شما ناشناخته باشد.
ممکن است تعجب کنید ...
اینفوگرافیک چیست؟
چرا از اینفوگرافی استفاده می کنیم؟
چگونه می توانم اینفوگرافیک ایجاد کنم؟
انواع مختلف اینفوگرافیک چیست؟
چه چیزی باعث ایجاد طراحی اینفوگرافیک می شود؟
امروز به شما یک دوره تصادف در زمینه اینفوگرافیک و طراحی اینفوگرافیک (همراه با نمونه هایی از الگوهای اینفوگرافیک) می دهم تا به همه این سؤالات و سایر موارد پاسخ دهید!
اینفوگرافیک چیست؟ اینفوگرافیک تعریف شده است:
طبق فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد ، اینفوگرافیک (یا گرافیک اطلاعات) "نمایش تصویری از اطلاعات یا داده ها" است.
اما معنای اینفوگرافیک چیزی بسیار خاص تر است.
اینفوگرافیک مجموعه ای از تصاویر ، نمودارها و متن های مینیمال است که یک مرور کلی راجع به یک موضوع می دهد.
مانند مثال زیر ، اینفوگرافیک ها از تصاویر جذاب و جذاب برای ارتباط سریع و شفاف اطلاعات استفاده می کنند.
منحصر به فرد ترین و بصری ترین ، اینفوگرافیک های خلاقانه اغلب مؤثر هستند ، زیرا توجه ما را به خود جلب می کنند .
اما یادآوری این نکته ضروری است که تصاویر موجود در اینفوگرافیک باید کاری بیش از هیجان و درگیری انجام دهند. آنها باید به ما در درک و یادآوری مطالب اینفوگرافیک کمک کنند .
- چرا از اینفوگرافی استفاده می شود؟
اینفوگرافیک ها برای آسان کردن هضم اطلاعات پیچیده عالی هستند. آنها می توانند در هر زمان که می خواهید مفید باشند:
یک مرور کلی درباره یک موضوع ارائه دهید
یک فرآیند پیچیده را توضیح دهید
یافته های تحقیق یا داده های نظرسنجی را نمایش دهید
خلاصه پست یا گزارش وبلاگ طولانی
گزینه های مختلف را با هم مقایسه و متضاد کنید
آگاهی از یک موضوع یا علت را بالا ببرید
هنگامی که شما نیاز دارید که یک چیز عجیب و غریب واقعاً سریع به کسی نشان دهید که توضیح دادن آن فقط با کلمات دشوار باشد ، اینفوگرافیک راهی خوب برای پیشبرد شماست.
این بدان معنی است که اینفوگرافیک تقریباً در هر صنعتی می تواند مفید باشد.
آیا نیاز به توضیح یک روند پیچیده دارید؟ اینفوگرافیک فرآیند ما می تواند به صورت بصری به برقراری ارتباط فرآیندهای دست و پا گیر کمک کند.
اینفوگرافیک ها می توانند هر زمان که بخواهید به سرعت اطلاعات را برقرار کنند ، یا هر زمان که بخواهید با داده یا پیام خود تأثیر بگذارید ، مفید باشد.
چگونه می توانم اینفوگرافیک ایجاد کنم؟
اگر شما را متقاعد کرده ام که اینفوگرافیک ابزاری است که باید از آن استفاده کنید ، احتمالاً تعجب می کنید که چگونه می توانید اینفوگرافیک خود را ایجاد کنید.
راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه ایجاد اینفوگرافیک .
مهم نیست که چقدر از نخستین اینفوگرافیک خود شروع به کار کرده اید ، نباید بدون برنامه بازی وارد روند طراحی شوید.
در عوض ، با ایجاد یک طرح کلی اینفوگرافیک شروع کنید.
اطلاعات خود را با طرح کلی اینفوگرافیک سازماندهی کنید
روند ایجاد یک طرح کلی به شما کمک می کند تا افکار خود را سازماندهی کرده و از کارایی مطالب خود در اینفوگرافیک اطمینان حاصل کنید.
با استفاده از این 4 مرحله ، یک طرح اینفوگرافیک از محتوای موجود ایجاد کنید:
راههای لازم برای مطالب خود را تعیین کنید
عنوان ، عناوین ، زیرنویس ها و حقایق را تعیین کنید
طول پاراگراف ها و امتیازات را در نظر بگیرید
یادداشت هایی را برای طراح درج کنید
شروع با یک طرح کلی در این قالب ، اطمینان حاصل می کند که بقیه مراحل طراحی یکنواخت پیش می روند.
برای اجرای دقیق تر این روند ، راهنمای ما در مورد نحوه ایجاد یک طرح کلی اینفوگرافیک را بررسی کنید.
یک الگوی اینفوگرافیک انتخاب کنید
پس از طرح کلی ، آماده اجرای اینفوگرافیک هستید.
می توانید از قالب های پیش ساخته اینفوگرافیک استفاده کنید .
در انتخاب یک الگوی اینفوگرافیک ، از جمله رنگ ها ، فونت ها ، طول ، اندازه و سبک هر الگوی ، و اینکه چگونه هر یک از این عوامل با محتوای شما مطابقت دارد ، چیزهای زیادی باید در نظر بگیرید.
اما مهمتر از همه ، شما باید محتوای مناسب را برای محتوای خود انتخاب کنید.
انواع مختلف اینفوگرافیک چیست؟
اینفوگرافیک آماری
اینفوگرافیک اطلاعاتی
اینفوگرافیک گاهشمار
اینفوگرافیک پردازش
اینفوگرافیک جغرافیایی
مقایسه اینفوگرافیک
اینفوگرافیک سلسله مراتبی
فهرست اینفوگرافیک ها
از سرگیری اینفوگرافیک
همچنین اینفوگرافیک های اطلاعاتی وجود دارد که چیزهای مختلفی را توضیح می دهد ، اما خیلی ساده. اینها برای موضوعاتی که جدید و ناآشنا هستند ، به عنوان منابع تصویری مفید هستند. اینفوگرافیک در معیارهای استخدام یک مثال عالی است - خلاصه کوتاه و شیرین در مورد شش معیار کلیدی استخدام مدیران که باید مدیران استخدام شوند باید درک کنند و پیگیری کنند.
اینفوگرافیک معیارهای استخدام
از طرف دیگر ، اینفوگرافیک آماری بیشتر بر روی اعداد ، نمودارها و داده ها متمرکز است.
آنها تمایل دارند متن بسیار کمتری نسبت به اینفوگرافیک های اطلاعاتی داشته باشند و از روایت کمتری برخوردار باشند. در عوض ، آنها بیانیه هایی را با تعداد زیاد و حقایق مستقل ، مانند این اینفوگرافیک از اینترنت اشیاء ، بیان می کنند.
انتخاب نوع مناسب قالب برای محتوای خود ، یکی از کلیدهای رسیدن به موفقیت در اینفوگرافیک است.
چه چیزی باعث ایجاد طراحی اینفوگرافیک می شود؟
هنگامی که نوبت به طراحی یک اینفوگرافیک مؤثر می رسد ، مهم است که تشخیص دهیم که مغز ما به دنبال الگویی در اطلاعات بصری است تا به ما در درک جهان کمک کند.
ما می توانیم از این ایده برای ساختاری بصری اطلاعات خود و ایجاد الگویی استفاده کنیم که پیامی را که در تلاش برای برقراری ارتباط هستند تقویت می کند.
بیایید بهترین روش های طراحی اینفوگرافیک را به شما کمک کنیم تا به شما در ایجاد اینفوگرافیک کمک کنید تا زیبایی آنها بسیار موثر باشد.
همچنین ، پست ما را به 7 روش برای سفارشی کردن قالب اینفوگرافیک خود برای هک آسان تر در مورد چگونگی طراحی خود بررسی کنید.
از خطوط ، مرزها و اشکال برای اطلاعات مربوط به گروه استفاده کنید
حتی چیزی به سادگی به عنوان موقعیت و گروه بندی عناصر در یک صفحه می تواند بر نحوه درک خوانندگان ما از گرافیک های ما تأثیر بگذارد.
اگر از عناصر اصلی طراحی مانند مرزها ، خطوط ، دایره ها و مربع ها برای سازماندهی بصری مطالب خود استفاده کنیم ، خوانندگان ما تفسیر آن مطالب را آسان تر می کنند.
به عنوان مثال ، می توانیم عناصر مرتبط را در یک طرح کلی یا یک شکل محصور کنیم. اکثر اینفوگرافیک ها ، از این روش استفاده می کنند تا طرح را به چند بخش تقسیم کنند ، و این اسکن را آسان تر می کند.
از طرف دیگر ، وقتی ساختار اطلاعات تمرکز اصلی اینفوگرافیک (مانند نمودار سازمانی یا نمودار جریان) باشد ، اتصال صریح عناصر مرتبط با خطوط مفید است.
می خواهید نکاتی درباره سازماندهی اطلاعات خود در اینفوگرافیک داشته باشید؟ راهنمای گام به گام ما در مورد چگونگی جمع بندی اطلاعات و ارائه بصری آن را بررسی کنید.
از یک رنگ متضاد برای جلب توجه خوانندگان خود استفاده کنید
یکی دیگر از عناصر اصلی طراحی که باید به آن فکر کنید رنگ است. ما به طور طبیعی تمایل داریم از رنگ استفاده کنیم تا اینفوگرافیک ها زیبا به نظر برسند ، اما از رنگ نیز می توان به عنوان یک ابزار ارتباطی قدرتمند استفاده کرد.
دقیقاً مانند خطوط و مرزها ، از رنگها می توان برای نشان دادن گروه بندی اطلاعات استفاده کرد ، همانطور که در مثال اینفوگرافیک استراتژی تجارت مشاهده می شود:
اما مهمتر از همه ، ما می توانیم از رنگ استفاده کنیم تا توجه به بخشهای خاصی از اطلاعات را جلب کنیم و اطلاعات پشتیبان را به سمت پس زمینه سوق دهیم.
یک رنگ را انتخاب کنید که با تمام رنگ های دیگر در گرافیک تضاد داشته باشد و از آن برای برجسته کردن مهمترین اطلاعات استفاده کنید.
دایره های زرد روشن در تضاد با پس زمینه آبی هستند تا آیکون ها (مهمترین جنبه تصویری گرافیکی) از یکدیگر برجسته شوند. این استراتژی همچنین به نظر می رسد بسیار مرسوم ، مد روز است - رنگ های پاپ یکی از بزرگترین روندهای طراحی گرافیک سال 2020 هستند.
به الهام گرفتن از طرح رنگی اینفوگرافیک نیاز دارید؟ راهنمای ما در مورد چگونگی انتخاب رنگ برای اینفوگرافیک را بررسی کنید.
یک سلسله مراتب متن با سه سبک مختلف فونت ایجاد کنید
قلم ها اولین مواردی هستند که مردم هنگام اولین بار به اینفوگرافیک توجه می کنند. اگر ضعیف انتخاب شود ، قلمها می توانند یک اینفوگرافیک بزرگ دیگری را خراب کنند. دسته بندی انواع فونت های محبوب شما را در مسیر درست هدایت می کند.
نکته اصلی استفاده صحیح از قلم ها در اینفوگرافیک ایجاد یک سلسله مراتب متن واضح با سه سبک مختلف است - یکی برای عنوان اصلی ، دیگری برای سرفصل های بخش ، و دیگری برای متن بدن.
فونت هدر اصلی باید بزرگترین و دارای سبک ترین باشد. به عنوان راهی برای تنظیم روحیه اینفوگرافیک خود فکر کنید.
قلم بخش ها باید کمی کوچکتر و دارای استایل کمتری باشد ، اما همچنان باید در صفحه مشخص باشد.
سرانجام ، قلم متن بدن باید کوچکترین باشد و به هیچ وجه سبک نباشد. خواندن آن باید تا حد امکان آسان باشد.
آخر ، مطمئناً نکته مهم ، مطمئن شوید که تمرکز اینفوگرافیک شما روی تصاویر مانند تصاویر ، نمادها ، نمادها ، تصاویر و نمودارها قرار دارد.
ویژوالها برای جذاب و به یاد ماندنی کردن اطلاعات شما بسیار مهم هستند. بهترین اینفوگرافیکها از نظر متن و تصاویر برابر هستند.
ساده ترین راه برای اطمینان از داشتن تصاویر به اندازه کافی در گرافیک خود ، اضافه کردن یک نماد برای نشان دادن هر هدر است ، همانطور که در مثال زیر مشاهده می شود:
یا حتی بهتر ، مثالهای تصویری از هر نکته اصلی در اینفوگرافیک ایجاد کنید .
مهم است که از طراحی خود نیز لذت ببرید. لازم نیست کاملاً جدی و جدی باشید. قرار است اینفوگرافیک ها جذاب و به یاد ماندنی باشند و تصاویر دستگاه های داستان پردازی عالی هستند.
اگر واقعاً جاه طلب هستید ، می توانید حتی تصویری از ویژگی های موجود در زیر ایجاد کنید که تمام اطلاعات شما را بصری نشان می دهد ، و نیاز تقریبا به متن را از بین می برد.
ساخت یک اینفوگرافیک داده سنگین و نیاز به کمک به تجسم داده های خود دارید؟
بهترین اینفوگرافیک ها برای اطلاع رسانی و درگیری از ترکیبی از متن ، تصاویر و داده ها استفاده می کنند.
اگر آماده ساختن اینفوگرافیک هستید که تعادل کاملی بین سرگرمی و آموزشی ایجاد کند ، حتماً از بهترین روشهای طراحی اینفوگرافیک پیروی کنید:
از خطوط ، مرزها و اشکال برای اطلاعات مربوط به گروه استفاده کنید.
برای جلب توجه به اطلاعات کلیدی از یک رنگ متضاد استفاده کنید.
یک سلسله مراتب متن با سه سبک مختلف فونت ایجاد کنید.
از تصاویر ، نمادها و تصاویر استفاده کنید تا غذاهای کلیدی به یاد ماندنی شوند.
برای طراحی اینفوگرافیک می توانید روی ما حساب کنید .