آرم - نماد - نشانه - لوگو
از سطح بسیار اساسی ، آرم ها نمادی هستند که از متن و تصاویر تشکیل شده اند و به ما در شناسایی مارک های مورد علاقه کمک می کنند. اما آنها می توانند خیلی بیشتر باشند! یک لوگوی خوب ، سنگ بنای اصلی برند شماست. این کمک می کند تا مشتریان درک کنند که شما چه کاری انجام می دهید ، چه کسی هستید و به چه کسی ارزش می دهید. این مسئولیت زیادی بر روی یک تصویر کوچک است! در اینجا تعریف این که یک آرم چیست و چگونه می توانید از آن استفاده کنید.
آرم چیست؟
لوگو نمادی است که از متن و تصاویر تشکیل شده است و یک تجارت را مشخص می کند. یک آرم خوب نشان می دهد که یک شرکت چه کاری انجام می دهد و چه مارکی را ارزیابی می کند.
طراحی لوگو همه چیز در مورد ایجاد یک مارک تجاری بصری مناسب برای یک شرکت است. بسته به نوع ، معمولاً یک آرم از یک نماد یا مارک تجاری و یک آرم به همراه یک برچسب تشکیل شده است.
آرم چه کاری انجام می دهد؟
آرم ها چیزی غیر از نگاه زیبا انجام می دهند ، درست است؟ آرم ها عملکردهای بسیاری را ارائه می دهند.
یک آرم باعث می شود شما از رقابت کنار بیایید
شاید اساسی ترین کارکرد یک آرم دادن یک مارک منحصر به فرد به تجارت شما باشد که شما را از سایر مشاغل متمایز می کند.
این امر به ویژه در صورتی که مشاغل شما دارای رقابت است (که 99.9٪ از آنها انجام می دهند) اهمیت دارد. قبل از دریافت یک آرم برای مشاغل خود می خواهید تحقیق کنید که رقبای شما چه شکلی را نشان می دهد تا بتوانید خود را موقعیت دهید.
البته ، شما نمی خواهید آنقدر غیرمعمول باشید که مشتریان بالقوه برند شما را نفهمند.
یک آرم اطلاعات اصلی در مورد شغل شما را مشخص می کند
در کنار مشخص کردن مشاغل خود ، یک آرم خوب همچنین اطلاعاتی مهم در مورد شرکت شما به مشتری شما ارائه می دهد: می تواند صنعتی را که در آن وجود دارید ، خدمتی که ارائه می دهید ، جمعیتی هدف و ارزش برند شما ارتباط برقرار کند.
به عنوان مثال ، یک شرکت ممکن است از تصاویر مدار در آرم خود استفاده کند تا نشان دهد که در صنعت نرم افزار فعالیت می کند. یا ممکن است از یک رنگ خاص برای برقراری ارتباط متعهد به سبز بودن / محیط زیست استفاده کنند. یا ممکن است آنها از یک فونت شیک برای برجسته بودن لوکس بودن استفاده کنند.
یک آرم باعث شناخت برند می شود
آرم ها همچنین یک تأثیر بصری را به شما یادآوری می کنند که به مشتریان شما یادآوری می کند که ، خب ... شما وجود دارید!
به عبارت دیگر ، آرم ها می توانند ارتباطات بصری قوی با یک تجارت ایجاد کنند.
به مارک هایی مانند نایک یا مک دونالد فکر کنید ، که آرم های آنها آنقدر فراگیر است که می توان فوراً با نام یا بدون نام پیوست شده آنها را شناخت. جای تعجب نیست که آرم ها بخش مهمی از هویت برند هستند.
عناصر یک آرم چیست؟
-آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه یک آرم مناسب برای نام تجاری خود ایجاد کنید؟
در حالی که پاسخ قطعی وجود ندارد ، ما می توانیم برخی از عناصر طراحی آرم رایج را تجزیه کنیم. این عناصر با هم کار می کنند تا 7 نوع آرم تشکیل دهند.
تایپوگرافی
هنگام شکل گیری ، یک آرم معمولاً حاوی نوعی از عناصر تایپوگرافی است. این می تواند از یک نامه منفرد به سبک ، به اختصار یا عنوان کامل تجارت متغیر باشد.
تصویرسازی
گاهی اوقات تایپوگرافی با نمادها یا نمادها همراه است. اینها می توانند نماینده باشند یا از عناصر هندسی انتزاعی تشکیل شده باشند.
در موارد خاص ، آرم ها همچنین شامل عناصر تزئینی مانند کار خط یا نقاط بصری - مانند ستاره های کوچک یا خطوط نقطه ای - هستند که لزوماً یک تصویر خاص و مستقل را ایجاد نمی کنند.
رنگ
فراتر از شکل رنگ وجود دارد . آرم ها می توانند سیاه و سفید ، تک رنگ یا چند رنگ باشند. آرم های چند رنگ اغلب دارای پالت هایی هستند که به صورت مشابه هستند و به معنی رنگ هایی با رنگ مشابه یا مکمل هستند و به معنی رنگ های دور یا مخالف هستند.
در برخی موارد ، یک آرم نیز با بستری که در آن استفاده می شود ، تعریف می شود.
آرم ها تصاویر ، متون ، اشکال یا ترکیبی از سه هستند که نام و هدف یک تجارت را به تصویر می کشند - به عبارت ساده.
با این حال ، یک آرم می تواند و باید بیش از نمادی از شناسایی باشد. اگر به خوبی طراحی شود ، با انتقال پیام مارک تجاری خود به روشی که به برقراری ارتباط عاطفی با مخاطب هدف شما کمک می کند ، داستان یک شرکت را روایت می کند.
اولین تصور عالی را ایجاد می کند ، که باعث می شود مشتریان برای تعامل با نام تجاری شما استفاده کنند
به شما کمک می کند تا یک هویت تجاری ایجاد کنید
به شرکت شما نمادی را می دهد که از طریق آن مردم بهتر می توانند شما را به خاطر بسپارند
شما را از رقبا متمایز می کند
وفاداری به برند را تقویت می کند
بنابراین ، ایجاد یک آرم باید به طور واضح در لیست اولویت های شما هنگام شروع کار قرار داشته باشد - اما عناصری که می توانید برای تحقق آن استفاده کنید چیست؟