تولید محتوا ؟
وقتی سوالی را در نوار جستجوی گوگل وارد می کنید ، آن پیوندهایی که در نتایج جستجوی شما ظاهر می شوند محتوا هستند. چه آن را می دانید یا نه ، روزانه محتوا مصرف می کنید.
راهنمای استراتژی بازاریابی ... محتوا
داستان های خبری ، فیدهای اینستاگرام ، پست های وبلاگ ، فیلم ها ، GIF ها ، ویدئو ها و .. همه محتوا هستند .
محتوا بخش بزرگی از زندگی روزمره شماست. اجتناب از آن دشوار است ، چه چیزی می خواهید؟ محتوا ما را آگاه می کند ، به سؤالات ما پاسخ می دهد ، ما را سرگرم می کند ، باعث می شود لبخند بزنیم ، تصمیم بگیریم ، راهنمایی بگیریم و موارد دیگر.
محتوا به شما کمک می کند تا چشم اندازها و مشتریان را به خود جذب کنید ، درگیر شوید و لذت ببرید ، بازدید کنندگان جدید را به سایت خود بیاورید و در نهایت درآمد کسب و کار خود را ایجاد کنید.
به عبارت دیگر ، اگر شما در حال ایجاد محتوا نیستید ، در پشت منحنی هستید.
ایجاد محتوا چیست؟
تولید محتوا فرآیند تولید ایده های موضوعی است که برای شخص خریدار شما جذاب است ، ایجاد محتوای نوشتاری یا تصویری پیرامون آن ایده ها ، و ایجاد این اطلاعات به عنوان وبلاگ ، ویدئو ، اینفوگرافیک یا موارد دیگر ..
چرا محتوا مهم است؟
تولید محتوا عملی نهایی بازاریابی ورودی است. هنگام ایجاد محتوا ، می توانید اطلاعات رایگان و مفیدی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید ، مشتریان بالقوه را به وب سایت خود جذب کرده و مشتریان موجود را از طریق تعامل با کیفیت حفظ کنید.
بازاریابی محتوا منجر به 3 برابر بازاریابی سنتی می شود و 62٪ هزینه نیز دارد.
مجموعه هایی که از بازاریابی محتوا استفاده می کنند 126٪ بیشتر از مجموعه های دیگر ورودی دریافت می کنند.
61٪ از خریدهای آنلاین نتیجه مستقیم مشتری در حال خواندن یک وبلاگ است.
شرکت هایی که ماهانه 16+ پست وبلاگ منتشر می کنند 3.5 برابر بیشتر از مواردی که چهار یا کمتر پست در هر ماه ارسال می کنند ، بازدید بیشتری کسب می کنند.
محتوا برابر است با رشد تجارت. بنابراین ، بیایید با استراتژی محتوا خود شروع کنیم.
برنامه ریزی و استراتژی محتوا
بدون ایجاد برنامه نباید تولید محتوا کرد . در این صورت خطر می کنید و از هدف خود منحرف می شوید.
یک استراتژی محتوا شامل همه چیز ، از نام تجاری و لوگو گرفته تا اینکه چگونه محتوای خود را تبلیغ کنید . بیایید به نحوه ایجاد برنامه محتوا خود بپردازیم ، قدم به قدم.
اهداف محتوای خود را تنظیم کنید
مشابه یک کمپین بازاریابی سنتی ، استراتژی محتوای شما باید در جهت اهداف بازاریابی شما باشد (که به نوبه خود باید از اهداف شرکت شما باشد).
اهداف شما می تواند از جذب بازدید کننده بیشتر به سایت شما تا تولید بیشتر منجر شود . نمونه ای از این نوع هدف افزایش ترافیک ارگانیک به وبلاگ در سه ماهه بعدی 25٪ است.
پس از مشخص کردن این موضوع ، هر قطعه محتوایی که ایجاد می کنید باید با هدف خود مطابقت داشته و در نتیجه دلخواه خود سهم داشته باشید.
درمجموع ، از اهداف خود شروع کنید ، سپس محتوای خود را ایجاد کنید.
ساختن یک استراتژی محتوا بیشتر از آن است که در نظر بگیرید چه نوع محتوایی را می خواهید ایجاد کنید. ابتدا باید بدانید با چه کسی صحبت می کنید ، چگونه می خواهید با آنها صحبت کنید ، و کجا آنها را پیدا کنید.
نکته اصلی در ایجاد محتوای ورودی موفقیت آمیز این است که هر خواننده این احساس را کند که مستقیم با آنها صحبت می کنید.
تنها راه برای انجام این کار صمیمی بودن با بازدید کنندگان و مشتریان است - شما باید آنها را مانند دوست قدیمی خود بشناسید. شما باید از موانع آنها ، نقاط درد ، چالش ها و ترس های آنها آگاه باشید. به همین ترتیب ، شما باید بهترین نتیجه ممکن آنها ، راه حل رویایی و بزرگترین خیالات آنها را درک کنید.
همیشه به یاد داشته باشید که شما در حال بازاریابی با انسانهایی هستید که می خواهند احساس ارتباط داشته باشند.
در حالت ایده آل می دانید و می توانید مستقیماً با هر فردی که از وب سایت شما بازدید می کند صحبت کنید ، اما نمی توانید یک شخصیت خریدار ایجاد کنید.
شخصیت خریدار شما شخصی است که می خواهید با محتوای خود به آن برسید. این شخصیت نیمه داستانی به عنوان نماینده مخاطب هدف شما ، یعنی افرادی که به احتمال زیاد از پیام شما سود می برند و مشتری می شوند ، خدمت می کند.
ایجاد یک شخصیت خریدار کمی تحقیق می کند ، برخی از حدس ها و ترفندها است. اما نتیجه نهایی تصویر واضحی از شخصی است که می خواهید به بازار عرضه کنید و شخصی که با خوشحالی محتوای شما را مصرف خواهد کرد.
مثال : اگر تا به حال سردرد داشته اید ، اولین کاری که احتمالاً انجام داده اید تلاش برای کشف علت بود. شاید شما کمبود آب بدن داشته باشید ، و یا کافئین را کاهش داده اید ، یا شاید بیمار بوده اید. بعد از تشخیص مشکل ، شما به سمت راه حل ها حرکت کردید - مقداری آب بنوشید ، یک اسپرسو بگیرید یا یک دارو مصرف کنید. سرانجام ، شما بین راه حل ها تصمیم می گیرید: با آب معدنی یا آب شیر؟ اسپرسو یا قهوه ؟ امیدوارم سردرد شما فروکش کند و توانستید روز خود را طی کنید.
این نمایشی از دید خریدار است. هر یک از چشم اندازهای شما مسیری را برای رسیدن به راه حل دنبال می کند - آن مسیر شامل مراحل آگاهی ، توجه و تصمیم گیری است. اما هر یک از چشم اندازهای شما در بخش دیگری از این دید قرار دارد ، بنابراین مهم است که از مطالب خود برای جذابیت در هر مرحله استفاده کنید.
ابزارها و استراتژی های تولید دائمی که باعث افتخار شما می شود
اشتراک گذاری
توییت
اظهار نظر
درک محتوای مناسب برای تجارت شما:
محتوا جنبه اصلی سایر مؤلفه هایی است که تجارت دیجیتال شما را ایجاد می کند. محتوا چیزی است که نقش اصلی را در ایجاد مشاغل بازی می کند. قادر به تولید محتوا بی نظیر ، جذاب و همچنین حرفه ای باشید.
هدف را مشخص کنید:
قبل از شروع به نوشتن ، باید این اخلاق را درک کنید که برای چه کسی می نویسید و چرا می نویسید. از آنچه بازدید کنندگان شما در موتور جستجوی Google جستجو می کنند آگاه باشید. این درک بهتری در تولید محتوا می دهد.
بنابراین چگونه می توانید آنچه را که مشتریانتان جستجو می کنند پیدا کنید؟
از یک ابزار تحلیلی استفاده کنید که به شما کمک می کند جستجوی مشتری خود را بهتر پیدا کنید. کلمات تکراری که اغلب به برگه جستجو ضربه می زنند را دنبال کنید و لیستی از آنها را تهیه کنید. این می تواند نوشتن شما را با اجرای کلمات کلیدی و عبارات جستجو برنامه ریزی کند.
تولید محتوا بر اساس کلید واژه:
تمام کلمات کلیدی و عبارات جستجو را که بازدید کنندگان شما اغلب به دنبال آن هستند بنویسید. ضمن تولید مطالب خود از آنها استفاده کنید. وبلاگها و مقالاتی را ایجاد کنید که بتواند مجموعه مخاطبان شما باشد.
احساسات کاربر - عامل محرک:
احساسات کاربران یکی از محرک های خوبی است که می توانید از آن استفاده کنید. باید توجه داشته باشید که احساسات بیننده شما چیست. همیشه سعی کنید محتوایی بنویسید که راه حل هایی را برای بینندگان شما ارائه دهد. وقتی شما نویسنده داستان خوبی هستید که در نهایت احساسات خوانندگانتان را برانگیخته اید ، پس خوانندگان شما به شما می چسبند و سعی می کنند خیلی وقت ها به شما برسند. اگر می خواهید در پست های آینده خود این استراتژی را اجرا کنید ، می توانید در کوتاه مدت بازاریاب محتوای اصلی باشید.
آگاه باشید که خوانندگان شما در جستجوی هرگونه اطلاعات گنگ نیستند. در عوض ، آنها در اینجا هستند تا چیزی را آموزنده و مشتاق بدانند. بنابراین آنها را با مطالب شما زنده کنید. این عطش آنها را تحریک می کند تا غالباً برای خدمات خود به شما برسند.
محتوا منجر به مشتری می شود:
یک محتوای با کیفیت نه تنها شما را به ارمغان می آورد ، بلکه منجر به تبدیل مشتری می شود. بیشتر از استفاده از تکنیک ها یا استراتژی های فروش خود ، مشتریان خود را متقاعد کنید.
به مشتریان خود آسایش دهید که مدت طولانی در آنجا بمانند . شما باید بتوانید به آنها فکر کنید که خدمات شما جذاب هستند و می توانند آن را برای تجارت خود انتخاب کنند.
مطمئن شوید که محتوای شما به مخاطبان صحیح برسد:
بیشتر بازاریابان محتوا درک نمی کنند که مخاطب عادی آنها کیست. خوب است بدانید مخاطبان شما از نوع محتوایی که تولید می کنید آگاهی دارند یا خیر. اگر محتوای شما با نیاز آنها مطابقت دارد ، می توانید به راحتی مطالب خود را به آنها تبلیغ کنید.
مخاطبان مناسب را پیدا کنید
این بسیار ارزشمند است که محتوای پرطرفدار را برای مخاطبان خود ایجاد کنید. این باعث می شود آنها بیشتر دوست داشته باشند و به اشتراک بگذارند.
گرافیک متعادل:
هنگامی که محتوا را توسعه می دهید ، خوب است که آنها را با تصاویر مؤثر بسازید. تصاویر نه تنها بازدید کنندگان را به خود جلب می کنند ، بلکه اطلاعات دقیق را نیز به شما اطلاع می دهند. می توانید تصاویر مربوط به مطالب خود را درج کنید.
پسوند GIF بخش عمده تولید محتوا را به خود اختصاص داده اند و بسیار تعاملی هستند. از این رو ، GIF بسیار بهتر از تصاویر PNG ، JPEG معمول هستند.
هر بازاریاب محتوا همچنین باید از ابزارهای مدیریت محتوای آگاهی داشته باشد ،
نه تنها تولید محتوای مؤثر ، وظیفه بازاریاب است. تبلیغ مطالب خود به مخاطبان بی نظیری که تمایل به مطالب شما دارند ، کار خوب دیگری است که شما انجام می دهید.
اگر مخاطبان شما در سرنوشت غیرقابل دستیابی قرار بگیرند چه می کنید؟ تنها راهی که می توانید به آنها برسید ، از طریق ایمیل است. یک ایمیل امیدوارکننده می تواند باعث ایجاد آگاهی در بین مخاطبان شما شود.
اینفوگرافی:
تصاویر اینفوگرافیک ابزاری هستند که اطلاعات را تولید می کنند و باعث افزایش کارایی می شوند. اینفوگرافیک آن را در یک تصویر واحد منتقل می کند که هزار کلمه می تواند انجام دهد.
عناوین بهترین محرک هایی هستند که باعث می شوند خوانندگان شما به محتوای شما نگاه کنند. اگر محتوای شما جذاب است ، سپس خوانندگان شما کلیک می کنند تا بدانند چه چیزی را انتقال داده اید.
ابزارهای آنالایزر ، عناوین کامل را تجزیه و تحلیل کرده و آنها را رتبه بندی می کند. این می تواند به شما در ارائه بهترین و جذابترین عناوین برای خوانندگان کمک کند. علاوه بر این ، عناوین ترکیبی از کلمات متداول ، غیر معمول ، عاطفی و قدرتمند است. آنالایزر درصد کل کلماتی را که استفاده می کنید به شما می دهد. این کلمه قدرت را تجزیه و تحلیل می کند و به شما کمک می کند براساس آن آنها را اصلاح کنید. کلمات غیر معمول ، عاطفی و همچنین قدرتمند بهترین جفت را ایجاد کرده و اعتماد بسیاری از خوانندگان را به دست می آورند.
When you enter a question into the search bar, those links that appear in your search results are content. Whether you know it or not, you consume content on a daily basis.
That marketing strategy guide ... content.
The video tutorial on how to create Victoria Secret-level hair volume ... content.
News stories, Instagram feeds, blog posts, cat videos, GIFs, memes ... all content.
Click Here to Start HubSpot Academy's Free Content Strategy Course
Content is a large part of your everyday life. It’s hard to avoid, but why would you want to? Content keeps us informed, answers our questions, entertains us, makes us smile, guides our decisions, and more.
Content helps you attract, engage, and delight prospects and customers, bring new visitors to your site, and ultimately, generate revenue for your company.
In other words, if you’re not creating content, then you’re behind the curve.
What is content creation?
Content creation is the process of generating topic ideas that appeal to your buyer persona, creating written or visual content around those ideas, and making that information accessible to your audience as a blog, video, infographic, or other format
Why Is Content Important
Content creation is the ultimate inbound marketing practice. When you create content, you’re providing free and useful information to your audience, attracting potential customers to your website, and retaining existing customers through quality engagement:
Content marketing brings in 3X as many leads as traditional marketing and costs 62% less.
SMBs that use content marketing get 126% more leads than those that don’t.
61% of online purchases are the direct result of a customer reading a blog.
Companies that publish 16+ blog posts per month get 3.5X more traffic than those that post four or fewer posts per month.
Content equals business growth. So, let’s get started with your content strategy.
Content Planning and Strategy
You wouldn’t start building a house without a blueprint, a sculpture without a sketch, or a company without a mission statement. So, there should be no content creation without a plan. Otherwise you risk getting derailed from your objective.
A content strategy includes everything from brand and tone to how you will promote your content and eventually repurpose it. Let’s go over how to create your content plan, step-by-step.
Featured Resource
Interactive Content Marketing Workbook
Set Your Content Goals
Similar to a traditional marketing campaign, your content strategy should be centered on your marketing goals (which should, in turn, be derived from your company goals)
Your goals could range from attracting more visitors to your site to generating more leads to anything in between — as long as they’re SMART goals. An example of this kind of goal would be to increase organic traffic to the blog by 25% in the next quarter.Once you determine that, each piece of content you create should be aligned with your goal and contribute to your desired outcome.In sum, start with your goals, then create your content.Create a Buyer Persona
Building a content strategy is more than considering what type of content you want to create. You first need to know who you’re speaking to, how you want to speak to them, and where to find them.
The key to creating successful inbound content is to make each reader feel like you’re speaking directly to them.
The only way to do this is to get intimate with your visitors, leads, and customers — you need to know them like you know an old friend. You should be aware of their obstacles, their pain points, their challenges, and fears. Similarly, you should understand their best possible outcome, their dream solution, and their biggest fantasies.
Always remember that you are marketing to humans that want to feel connected.
Ideally you’d know and be able to speak directly to every individual that visits your website, but you can’t. The solution? Create a buyer persona.Your buyer persona is the person that you want to reach with your content. This semi-fictional character serves as a representation of your target audience, i.e., the people who are most likely to benefit from your message and become customers.Creating a buyer persona takes a bit of research, some guesswork, and tweaking. But the end result is a clear picture of the person you want to market to and someone who will happily consume your content.Rely on the Buyer’s Journey
If you’ve ever had a headache, the first thing you likely did was try to figure out the cause. Perhaps you were dehydrated, or caffeine-depleted, or maybe you were sick. After you diagnosed the problem, you moved on to solutions — drink some water, grab an espresso, or take some medicine. Finally, you decide between solutions: Evian or tap water? Starbucks or Peet’s Coffee? Aleve or Tylenol? Hopefully, your headache then subsided and you were able to go about your day.
This is a representation of the buyer’s journey. Each of your prospects follows a path to a solution — that path involves awareness, consideration, and decision stages. But each of your prospects is in a different part of that journey, so it’s important to use your content to appeal to each stage