مهم نیست که شما چه مدتی است که فروشگاه اینترنتی خود را فعال کرده اید یا تازه ماجراجویی خود را با تجارت الکترونیکی شروع کرده اید موفق نخواهید شد مگر اینکه بتوانید مشتری را به سمت تجارت الکترونیکی خود جذب کنید ، داشتن یک وب سایت فروش هرگز برای یک تجارت الکترونیکی به تنهایی کفایت نمی کند حالا هر چقدر هم زیبا و جذاب باشد . یک فروشگاه اینترنتی بدون مسائل فنی سئو همانند یک اتومبیل بدون بنزین برای شما می باشد که فقط به نام شما در گوشه ای پارک شده است و امکان حرکت ندارد . گاهی بعضی از مجموعه هایی که به شخصه می بینم فقط احتیاج به نام و توضیحات کسب و کار خود دارند و برای خودشان نیازی به فعالیت سئو و جذب مشتری ندارند و به همین بخش در کسب و کار خود کفایت می کنند .
به عنوان مثال فروشگاه های عرضه پوشاک 1. "یک فروشگاه پوشاک زیبا" اولین کاری که باید انجام دهید این است که از خود بپرسید آیا وب سایت شما جذاب است یا خیر . طراحی فروشگاه اینترنتی بسیار مهم است ، زیرا اگر این کار زشت باشد ، مشتریان به سادگی از بین خواهند رفت. باید توجه داشته باشید که تصمیم خرید کاربر معمولاً فقط پس از 3 ثانیه در وب سایت شما انجام می شود - بنابراین این اولین تصور است که به حساب می آید. اگر مشتریان آن را دوست ندارند چیزی خرید نمی کنند و هرگز برنخواهند گشت.وب سایت فروشگاه پوشاک باید زیبا و حرفه ای باشد ، به خصوص اگر محصولاتی که به فروش می رسند بسیار زیبایی و لطافت داشته باشند . اگر مشتری به دنبال یک لباس با کیفیت و خوب باشد و در یک وب سایت مورد غفلت و زشت قرار بگیرد ، عقب نشینی می کند . مشتریانی که چندین فروشگاه اینترنتی را برای انتخاب خود بازدید می کنند ، یکی را انتخاب می کنند که طراحی آن مدرن و زیبا و رنگ و تصاویر گیرا و کلمات جذب کننده درون آن به کار رفته است و حس بودن در فروشگاه را به مشتری القا می کند. و دلیل این امر ساده است: یک فروشگاه زیبا مطمئن تر و قابل اعتماد تر به حساب می آید.
2. "فعالیت رسانه های اجتماعی"
رسانه های اجتماعی یکی از بخش هایی است که امکان تبلیغ رایگان را در اختیار شما قرار می دهد و می تواند مزایای زیادی نیز به همراه آورد! رمز موفقیت در رسانه های اجتماعی ارائه مطالب شگفت انگیز است. شما باید جالب و برجسته باشید تا افراد بخواهند شما را دنبال کنند. اگر این کار را انجام دهید ، یک کانال بازاریابی عالی و بدون هزینه مالی خواهید داشت.بنابراین برای جذب مشتری با استفاده از رسانه های اجتماعی چه کاری باید انجام دهید؟ مرتباً پست گذاری کنید - حداقل به صورت روزانه ، بنابراین مشتریان نمی توانند شما را فراموش کنند (اما نه به هر قیمتی - اگر فقط مطالب ارسال کنید ، ممکن است تأثیر معکوس نیز داشته باشد!) کاربران خود را درگیر کنید: از آنها سؤال کنید ، به نظرات آنها پاسخ دهید ، سعی کنید توجه آنها را جلب کنید بهترین کانال ها را برای تجارت خود انتخاب کنید ، اما همیشه روی فیس بوک و پینترست و اینستاگرام تمرکز کنید ، زیرا این بخش ها بیشترین رفت و آمد را به فروشگاه های آنلاین هدایت می کنند . از طراحی گرافیکی فرم بندی شده استفاده کنید - ارسال تصاویر و ویدئو معمولاً 50٪ جذب بیشتری دارد . همچنین می توانید اینفوگرافیک را در مجموعه خود استفاده کنید.
3. "مراقبت از مشتری"
نکته دیگری که در جذب بسیاری از کاربران به شما کمک می کند مراقبت از مشتری خوب است. همیشه به یاد داشته باشید: هیچ ارتقاء بهتری نسبت به مشتریهای راضی وجود ندارد . تجربه خرید در فروشگاه خود را قابل توجه کنید - اما فقط به روش مثبت. این بدان معناست که اگر می خواهید مشتری جذب کنید ، باید به تمام نظرات و سوالات آنها پاسخ دهید در اسرع وقت ، زیرا پاسخ های به موقع ، کلید موفقیت در این زمینه است. هرگز مشتری های داشته خود را فراموش نکنید . هرگز تأثیر مراقبت از مشتری را دست کم نگیرید. 70٪ از تجارب خرید مبتنی بر چگونگی احساس مشتری در برخورد با آنها است. همانطور که معلوم است ، این خود محصول یا تبلیغات مهم نیست بلکه خدمات باری مشتری مهم است و وظیفه شما در اینجا ساده نیست - مردم دو برابر مشتاق تر از تصورات مثبت از منفی هستند. حتی گفته می شود که برای جبران یک ستاره منفی 12 مشتری مثبت از دست داده می شود . بدین ترتیب اطمینان حاصل کنید که کلیه مشتریان شما از خدمتی که ارائه می دهید راضی هستند. هرگز به مشتری خود دروغ نگویید . واقعیت ها را به مشتری نشان دهید . مجموعه هایی حتی با برندهای شناخته شده در اطراف خود می بینیم که تبلیغاتی برای قرعه کشی محصولات با خرید و ارسال کد مواجه دارند و یا خود شما درگیر خرید محصول شده اید حتی با خرید به صورت کارتن محصول . نکته مهم اگر مجموعه به درستی قرعه کشی و جوایز را به مشتریان خود نرساند و از راه های فریب استفاده نماید مشتریان خوب خود را از دست می دهد و مشتری دیگر تمایل به خرید این محصول ندارد که این اشتباه بزرگی است که بعضی از مجموعه ها انجام می دهند. خوب ، مفید و شایسته باشید و خواهید دید که مشتریان خواهند آمد. باور کنید ، متعجب خواهید شد که قدرت بازاریابی چقدر عالی است.
4. "تبلیغات"
همه ما عاشق تبلیغ و تخفیف هستیم. اما معمولاً این مساله باعث خوشحالی ما می شود و یک مکانیسم روانشناختی است که مسئول این احساسات است. تأیید شده است که جهان "رایگان" باعث می شود احساس هیجان در ما می شود ، و این باعث تحریک ارتباط با احساسات مثبت می شود. چگونه می توانید از آن در فروشگاه آنلاین خود برای جلب مشتری استفاده کنید؟ به مشتری ها حمل و نقل رایگان ارائه دهید.بسیاری از فروشگاهها به مشتریان خود حمل و نقل رایگان را پیشنهاد می دهند و به نظر می رسد که این یک موفقیت باشد. تعداد خریدهای موجود در فروشگاههای آنها به میزان قابل توجهی رشد می کند ، زیرا هزینه حمل و نقل یکی از دلایل عقب نشینی مشتریان از خرید است. این یک راه عالی برای تحریک مشتری برای خرید محصولات بیشتر از آنچه که برنامه ریزی شده است می باشد . در نتیجه ، نه تنها ارزش خاصی را می دهید که مشتری از آن قدردانی می کند ، بلکه فروش بیشتری نیز ایجاد می کنید. روش دیگر توزیع کوپن و آفرهای تخفیف است. شما می توانید آنها را به مشتری های جدید تحویل دهید ، بنابراین آنها محرکی برای اولین خرید خود دارند. همچنین توصیه می شود با ارائه پیشنهاد ویژه ای به مشتریان وفادار قدیمی خود از آنها تشکر کنید . همه این موارد باعث می شود مشتری شما احساس ویژه ای کند و آنها را ترغیب به خرید در فروشگاه پوشاک شما کند. 5. "بازاریابی پست الکترونیکی"
بازاریابی پست الکترونیکی. این هم یک راه حل ارزان و موثر برای جذب مشتری است. 54٪ مردم نسبت به شركتهایی كه برای آنها ایمیل ارسال می كنند ، نگرش مثبت تری دارند. از این گذشته ، 71٪ از پاسخ دهندگان اظهار داشتند كه هنگام خرید همیشه نامه هایی را كه یك شركت برای آنها ارسال می كند ، به خاطر می آورند. این نتایج اهمیت بازاریابی پست الکترونیکی را تأیید می کند. اما در واقع چه کاری می توانید انجام دهید؟ برخی از رایج ترین ایده ها عبارتند از: "ارسال نامه ای درباره محصولات جدید" "ارسال نامه در مورد فروش و تبلیغات" پس از خرید با محصولات مشابه یا توصیه شده ، نامه ارسال کنید تا افراد مشتاق خرید دیگری شوند برای مشتریانی که مدتی در فروشگاه شما فعال نبودند ، همراه با کوپن های تخفیف ، نامه ارسال کنید تا بتوانند در وب سایت شما مجدداً بازدید داشته باشند برخی از نکات یا سبک های مربوط به محصولات خود را ارسال کنید - از این طریق به مردم الهام می دهید و باعث می شوید که از فروشگاه شما بازدید کنند.
همانطور که مشاهده می کنید ، برای جذب مشتری به فروشگاه اینترنتی خود ، میلیون ها نفر نیاز ندارید. مهمترین چیز این است که خلاق باشید و بدانید از کدام شیوه استفاده کنید. حالا که این دانش را دارید ، پیش بروید و شروع به تبلیغ فروشگاه خود کنید!